Deti a technológie
Ako snáď všetko na svete, aj technológie majú svoju svetlú, aj odvrátenú stránku. Technológie sú naším veľkým pomocníkom, no ich používanie vo veľkom množstve môže viesť k závislostiam. Pozrime sa na to, aký vplyv majú na najmladších členov spoločnosti.
Hry
Táto téma určite najdiskutovanejšia, pretože k deťom neodmysliteľne patrí. Ak vaša ratolesť trávi priveľa času s očami uprenými na displej, či monitor, môže to mať zlý vplyv na vývin, ale určite nie je dobré zakazovať im to úplne. Zákazy vedú k ich porušovaniu, a deti si vždy nájdu spôsob, ako sa k zábave dostať. Nejde tu však len o zábavu, pretože mnohé počítačové hry rozvíjajú logické a strategické uvažovanie, kreativitu, a v mnohých prípadoch sú dokonca poučné. Platí tu však zlaté pravidlo, že všetkého veľa škodí.
Sociálne siete
V tejto oblasti je potrebné dávať pozor na to, koho vaše deti sledujú, a čo zdieľajú. Prílišná kontrola a sledovanie nie je dobrým riešením, je potrebné preukázať vašu dôveru. Nesmiete si ju však pomýliť s ľahostajnosťou, ktorá je častou príčinou potreby zviditeľniť sa. Mnoho ľudí živí tvorbou a zdieľaním rôzneho obsahu na internete, práve títo ľudia majú obrovský vplyv na mladú generáciu. Doba ide vpred a toto je moderný spôsob živobytia, preto sú tým mladí tak nadšení. Poväčšine ide o sčítaných a inteligentných ľudí, ktorí si obdiv zaslúžia. Žiaľ, nájde sa aj nemalé množstvo tých, ktorí učia deti nesprávnym veciam. Detská nevinnosť však nepozná filter, a preto sa nechajú ľahko nachytať. Ak si všimnete, že vaše dieťa sleduje takéhoto človeka, skúste sa s ním o tom porozprávať a vypočuť si ich názor a dôvody, prečo trávia svoj voľný čas práve takýmto spôsobom.
Vzdelanie
Existuje obrovské množstvo náučných stránok, kanálov na YouTube či aplikácií, vďaka ktorým je možné naučiť sa úplne čokoľvek. Je ale otázne, či sú tieto možnosti využívané v dostatočnej miere. Žiaľ, vo väčšine prípadov deťom ani len nenapadne, že by mohli svoj smartfón či tablet využiť na niečo také. Nájdu sa však aj výnimky, vďaka ktorým tvorcovia náučného obsahu vedia, že ich práca má význam. Ukazujú, že je možné učiť sa aj inou formou, ako je prezentovaná v školách a chápu, že inteligencia je dôležitá.