Ako funguje Adblock v Google Chrome
Aj keď to nie je prvé takéto úsilie zo strany tvorcu prehliadača, rozhodnutie spoločnosti Google – efektívne preventívny úder proti ešte viacerým používateľom, ktorí sa obracajú na nezávislé doplnky na zabíjanie online reklám – má import aj vplyv na základe dominancie prehliadača Chrome.
S viac ako 61% všetkých používateľov prehliadača beží od januára, podľa analytického predajcu Net Applications, keď prehliadač šepká, web počúva. Stránky, ktoré namiesto toho naladili minulotýždňový pohyb, tak robia na svoje nebezpečenstvo.
Spoločnosť prezradila novú funkčnosť prehliadača ako „reklamný filter“ namiesto toho, aby ho označovala za „blokovanie reklám“, čo je ďalekosiahlejšia značka pre samostatný softvér na pečenie do prehliadača, ktorý odkrýva online reklamy z webových stránok.
Je to preto, že prehliadač, podobne ako väčšina blokátorov reklám, neodstráni všetky reklamy zo všetkých stránok a zatvorí prázdne medzery, aby stránka vyzerala viac či menej. Namiesto toho prehliadač vyhľadáva určité typy reklám, tie, ktoré Koalícia za lepšie reklamy (CBA) hovorí, že porušujú to, čo priemyselná skupina nazýva "Lepšie štandardy reklám", potom vylučuje reklamy zo stránok zobrazujúcich takéto ihriská.
Normy identifikovali niekoľko typov reklám na ploche osobných počítačov a na mobilných zariadeniach, o ktorých sa tvrdilo, že výskum vydaný CBA je najviac nepríjemný pre všetky online reklamy.
Chrome na počítači hľadá štyri reklamné kategórie zo šiestich, ktoré tento panel zvažuje: kontextové okná, reklamy, ktoré automaticky prehrávajú video a zvuk, „prestížne“ reklamy sprevádzané odpočítavacími hodinami, a reklamy s názvom „veľké lepkavé reklamy“. viac ako 30% obrazovky a zostane na mieste bez ohľadu na to, koľko užívateľ posúva. Chrome nasníma iný mix – osem druhov reklám z desiatky pôvodne kontrolovaných – keď je spustený na operačných systémoch Android a iOS.